שלומי שי אמויאל – על אסטרולוגיה

שלומי שי אמויאל – מה אתם יודעים אל אסטרולוגיה?

אסטרולוגיה היא חקר המיקום הפלנטרי כדי לקבוע את מהלך הדברים קדימה בחיים, כמו גם אירוע ופרטים הנוגעים לחיים קודמים או לקארמה. ההקלטה או הסימן הקדום ביותר של אסטרולוגיה נמצאו באלף ה-3 לפני הספירה. אסטרולוגיה השפיעה במהלך הזמן על תרבות, אסטרונומיה מוקדמת ודיסציפלינות אחרות.

אסטרולוגיה משתמשת בשתי דרכים לחזות את העתיד – האחת היא מעברים אסטרולוגיים והשנייה היא התקדמות אסטרולוגית. חשוב להבין איך שניהם משחקים, באופן שבו מוקרא הורוסקופ ומנבאות. מעברים אסטרולוגיים בודקים את תנועת כוכבי הלכת ואת ההשפעה של תנועות כאלה בחלל ובהורוסקופ אישי. התקדמות אסטרולוגית משתמשת בסט של שיטות כדי לקבוע כיצד הורוסקופ התקדם בזמן. כיום, אסטרולוגים כבר לא חוזים אירועים ממשיים. במקום זאת, מה שהם עושים זה להביא אירועים אסטרולוגיים כלליים שונים על מנת לקבל תוצאות טובות יותר ולתת חשיבות לאירועים שרירותיים ולא קשורים.

ישנן שלוש מסורות אסטרולוגיות עיקריות. אלו הן אסטרולוגיה וודית, אסטרולוגיה מערבית ואסטרולוגיה סינית. אסטרולוגיה וודית ומערבית עושה שימוש במפה אסטרולוגית או הורוסקופ ומבצעת חיזוי באמצעות מיקום השמש, הירח וכוכבי הלכת. עם זאת, נקודת ההבדל בין אסטרולוגיה וודית למערבית היא בקישור של המזלות לקבוצות הכוכבים המקוריות שלהם, שאמנם היא תכונה שאינה קיימת באסטרולוגיה המערבית, אך נחשבת לחשיבות עליונה באסטרולוגיה הוודית. המאפיין העיקרי של האסטרולוגיה הוודית הוא בשימוש שלה בנקאשטרות או אחוזת ירח ובתקופות פלנטריות הידועות בתור דאשות בתחזיות עתידיות.

האסטרולוגיה הסינית משתמשת באמצעי השונה מאוד מהאסטרולוגיה הוודית והמערבית. במקום לצלול מזלות לפי השמים, הם מחולקים לפי קו המשווה השמימי. כל מזל כאן עומד על שנה והמזל משולב עם מערכת המשתמשת בחמשת היסודות של הקוסמולוגיה הסינית כדי לתת מחזור של 60 (12 על 5) שנים. אסטרולוגיה סינית היא שיטה לא רק בסין, היא משמשת במדינות רבות באסיה.

כעת, השאלה היא – האם ניתן לחזות את העתיד על ידי אסטרולוגיה? כן במידה מסוימת. אסטרולוגיה, על אף שנחשבת על ידי הוגים מדעיים רבים כאיזושהי אמונה טפלה, היא למעשה מדע מכיוון שיש מחקר רב שעוסק בביצוע כל תחזית. אסטרולוגים מהימנים הצליחו להביא לדיוק השפעות עתידיות, אך הדיוק תלוי גם במתן מידע נכון ובביצוע חישובים בעלי ידע רב.

הכותב: שלומי שי אמויאל